10 міфів про ремені безпеки
Сьогодні поговоримо про важливу частину будь-якого транспортного засобу – ремінь безпеки.
Навіщо він потрібний, чому потрібно пристібатися і які міфи існують досі.
Технології бурхливо розвиваються, але таке просте рішення, як ремені безпеки не одне десятиліття залишається найдієвішим засобом захисту пасажирів, які сидять в автомобілі. За 70% врятованих життів в аваріях людство завдячує саме ременям безпеки. Застосування ременя безпеки зменшує ризик загибелі водія
при лобовому зіткненні - у 2,3 рази,
при бічному - в 1,8 рази,
при перекиданні - у 5 разів.
Ремені безпеки існують уже 100 років – в авіації, і понад півстоліття – в автомобілях. У вдосконалення ременів безпеки автовиробники вклали мільярди.
Еволюція ременів безпеки
- Поясні ремені безпеки,
- Триточкові ремені,
- Інерційні ремені, що згортаються на котушку,
- Ремені з регулюванням по висоті,
- Ремені з піротехнічними натягувачами,
- Ремені з обмежувачем натягу
- Ремені із вбудованою подушкою безпеки.
На жаль, використання ременів безпеки для багатьох досі залишається справою невирішеною, оскільки серед автомобілістів все ще існує добрий десяток міфів про ремені безпеки. Розглянемо докладніше існуючі міфи
10 міфів про ремені безпеки
Міф №1. Ремінь у разі аварії заважає швидко вибратися з автомобіля, наприклад, палаючого або тонучого
Чи варто всерйоз розглядати такий вид ДТП, як дуже ймовірний. Але в ременях старої конструкції справді можна було заплутатися, сучасні інерційні ремені безпеки забираються одним клацанням.
Міф №2. На невеликій швидкості можна не пристібатися
У разі зіткнення на 30 км/год ви не загинете, але отримаєте серйозні травми. А якщо й зустрічний автомобіль їхав тією ж «черепашою» швидкістю? При лобовому зіткненні вже на швидкості 50 км/год вага людини зростає до трьох тонн. Тож не пристебнутий водій розіб'є головою лобове скло і у дев'яти випадках із десяти загине. За статистикою, 80% усіх аварій відбувається на швидкості до 65 км/год. Якщо вам заманеться зістрибнути з 6-го поверху, ваше тіло зустрінеться з асфальтом тротуару навіть на меншій швидкості - «всього» 60 км/год. Як ви оціните свої шанси вижити? Вони, приблизно, ті самі, що й при їзді в місті не пристебнуті. 80 умовно дозволених у наших містах км/год – це падіння з 9-го поверху. 90 км/год заміських – 12 поверх. На шосе всі їдуть 110, а це вже стрибок із 17-го. Ви наважилися б прогулятися по даху багатоповерхівки без огородження? А свою дитину випустили б? Уявіть собі своє чадо на балконі без поручнів, коли наступного разу повезете його не пристебнутим. І це думка підводить нас до одного міфу.
Міф №3. Пристебнутий дорослий може тримати дитину на руках
Навіть при зіткненні на швидкості 30 км/год малюк вагою 7 кілограм гарантовано вислизне з рук дорослого, тому що на дитину діятиме сила 135 кілограм. Втримати таку масу неможливо.
Міф №4. При їзді на невеликі відстані ремені не потрібні
Статистика каже, що у 75% випадків смерть водія на дорозі настає в межах 40 кілометрів від його будинку. Навіть поїздка на сусідню вулицю пов'язана із ризиком ДТП. Траплялися випадки, коли люди потрапляли в аварію, проїхавши лише 10 метрів.
Міф №5. Пасажирам на задньому сидінні автомобіля можна не пристібатися
Це небезпечно не лише для необачного пасажира. Пристебнутого водія може вбити навіть непристебнута дитина, яка вилетіла з заднього сидіння. І не забувайте про перекидання – тут альтернативи ременю не існує. Цей міф пов'язаний із наступним.
Міф №6. Найбезпечніше місце в машині - за водієм
Хтось вважає, що, сидячи за водієм, можна і не пристібатися. Статистика аварій це справді підтверджує. Найкращим є середнє місце ззаду: воно на 16% безпечніше за будь-які інші місця в машині. З однією невеликою приміткою: якщо пасажир пристебнутий. Інакше шанси вилетіти через лобове скло за фронтального удару у нього максимальні.
Міф №7. При аварії краще бути викинутим із автомобіля
Водій і пасажир, який вилетів з автомобіля, має шанс на збереження життя. Один із 100. Ви готові ризикнути? Найбільша небезпека в аварії – це удар об елементи салону. Якщо пасажири будуть не пристебнуті, то вони ризикують знепритомніти або отримати травму, не сумісну з життям. І тоді вже не має значення, з якого боку салону вони опинилися.
Міф №8. Якщо в машині є подушки безпеки, то пристібатися не потрібно
Цей міф насаджений самими автовиробниками, які у 60-х та 70-х роках рекламували подушки як потенційну заміну ременів. У разі аварії подушка безпеки починає розгортання, щоби «прийняти» на себе людину. Але проблема в тому, що людина рухається назустріч подушці, але вона робить це швидше - зі швидкістю 300 км/год. А це удар боксера-важковаговика. Ремінь безпеки не дає водієві «зустрітися» із подушкою надто швидко. До того ж, подушка розробляється саме для роботи разом із ременем, тому й вважається «допоміжним» засобом. Вона має прийняти тіло та голову, коли повністю розкрилася і вже почала здуватись. Людина своїм тілом видавлює з неї повітря через тильні отвори мішка, що надувся, і тим самим не відбувається удару про нього. Є ще один нюанс, про який мало хто згадує. Якщо водій, наприклад, застебнув ремінь за спинкою сидіння, на варті залишається стояти піротехнічний переднатягувач ременя. Коли станеться аварія, він спрацює і рве ремінь, а тому що той обіймає спинку крісла ззаду, ви отримаєте додатковий стусан в напрямку подушки, що вже летить вам назустріч. Тому, навіть пристебнувшись, не сидіть надто близько до керма, щоб ваш контакт з подушкою безпеки був якомога акуратнішим. 25 см від керма до грудини – мінімальна відстань. З цієї причини слід уникати куріння трубки при водінні. При розкритті подушки безпеки результат для вас може бути летальним.
Міф №9. Ремінь безпеки може у разі аварії травмувати людину
Ремінь справді може стати причиною травми, але лише одного типу. Йдеться про пошкодження шийної частини хребта, адже під час різкого гальмування тіло за інерцією продовжує рухатися вперед. Ще він може спричинити опік або, наприклад, зламати ключицю, якщо неправильно відрегульовано за висотою, що нерідко трапляється, коли дітей пристібають розрахованим на дорослого ременем безпеки. Однак у порівнянні з тими травмами, від яких він убереже, наслідки використання ременів безпеки просто не заслуговують на згадку.
Міф №10. Ремені безпеки незручні
Це теж, що стверджувати, ніби є зручніше, бо потім не потрібно мити ложку. Насправді звичку пристібатись в автомобілі треба виховувати ще з дитинства. У такому разі у не пристебнутої людини з'являється почуття психологічного дискомфорту від відсутності ременя.