05.01.2024
Чому оббивка сидінь у громадському транспорті виглядає жахливо
Таємниці громадського транспорту
Незалежно від того, яким громадським транспортом ми користуємося, чи це метро чи автобуси, трамваї чи тролейбуси, ті ж електрички чи інші види транспорту, ми рідко можемо бачити в їх інтер'єрі стильне, красиве та якісне оздоблення сидінь. Зрештою всі наші враження від такого громадського транспорту залишають бажати кращого. Так склалося чи повелося, більшість із нас становить свою думку про будь-який вид міського транспорту з його інтер'єру, тобто. в основному на вигляд оббивки сидінь салону. У принципі, всі ми з вами робимо свій аналіз за його якраз зовнішнім виглядом. Чому ж тоді виробники цього громадського транспорту оснащують свою ніби сучасну продукцію такою негарною нашому оку оббивкою? Давайте, шановні читачі, дізнаємося з вами сьогодні всі секрети даного громадського транспорту.
Причина №1: Конструктивні обмеження
Кожен із виробників громадського транспорту щорічно для обробки салону, а в основному для оббивки сидінь, замовляє на свою адресу величезну кількість тканин. Головною вимогою до постачальників є низька вартість цієї тканини. Природньо, в цьому випадку ні про яку красу та якість не може бути й мови. Адже в тому випадку, якщо така тканина для оббивки сидінь у звичайному громадському транспорті буде коштоною, то собівартість кінцевої продукції цього міського транспорту буде дуже великою. А у цьому випадку самі перевізники просто відмовляться купувати цей громадський транспорт для своїх потреб.
Також головною вимогою до оббивки сидінь для громадського транспорту є її міцність. Адже така тканина в процесі своєї експлуатації щодня піддаватиметься неймовірному навантаженню.
Тому виробники громадського транспорту висувають до своїх постачальників тканини підвищені вимоги, а саме до її міцності. Наприклад, така оббивка крісел у громадському транспорті має витримувати мінімум кілька років своєї безперервної експлуатації. У тому числі, ця тканина повинна легко чиститись та вміти протистояти вандалізму або випадковому її пошкодженню. А в тому випадку, якщо тканина була випадково або навмисно пошкоджена, її забарвлення має візуально приховувати це пошкодження (або знос).
До того ж, тканина для оббивки сидінь у всіх видах громадського транспорту завжди має виглядати чистою, навіть якщо вона насправді сильно забруднилася.
Але найважливіша вимога від замовників до таких тканин, це її безпека у разі виникнення пожежі. Тобто така тканина не повинна легко спалахувати і тліти, не повинна виділяти шкідливі та небезпечні речовини. Особливо це стосується оббивки сидінь у вагонах метро, які експлуатуються у замкнутому обмеженому просторі, де у разі виникнення пожежі обсяг вентиляції зазвичай обмежений.
Як правило, всі сидіння для громадського транспорту оббиваються (обтягуються) трипльованим велюром (тканина+поролон+сітка), тканинами з додаванням вовни, велюровими тканинами на килимовій основі "неоплан", вініліскожей (шкірозамінником).
Всі ці покриття відповідають сучасним стандартам безпеки та міцності. Також все сучасне оздоблення сидінь у громадському транспорті легко чиститися. В тому числі завдяки самій текстурі та малюнкам тканини, які чудово приховують утворення пилу на сидіннях.
Причина №2: Процес проектування
Але все ж таки, не дивлячись що зовнішній вигляд крісел у громадському транспорті залишає бажати кращого, це зовсім не означає, що виробники тканин для міського транспорту зовсім не працюють у цьому напрямі. У будь-якому випадку, при вигадуванні якогось малюнка для оббивки самих крісел постачальники цих тканин завжди намагаються скористатися послугами дизайнерів. Цікаво було б дізнатися навіщо, якщо питання про красу сидінь у громадському транспорті не таке важливе?
А справа все в тому, що малюнок оббивки сидінь повинен ідеально приховувати всі забруднення, а також їх дрібні пошкодження. В іншому випадку ці сидіння в короткий термін матимуть просто жахливий зовнішній вигляд.
Природно, що створити ідеальний малюнок у певній структурі тканини візуально приховує пошкодження, пил або бруд, не дуже легко. Особливо в тому випадку, якщо враховувати, що самі виробники цього громадського транспорту щороку вимагають від творців таких тканин поновлення дизайну інтер'єру.
Тим не менш, простий дизайн для оббивки сидінь природно розробити легше, ніж сам зовнішній стиль у дорожчих видів тканин внутрішнього оздоблення індивідуального транспорту.
Процес створення дизайну тканин для громадського транспорту безпосередньо пов'язаний із процесом проектування конфігурації сидінь. Форма сидінь природно залежить від самої конструкції громадського транспорту та рівня його безпеки.
Усі етапи робіт із проектування та створення сидінь постійно узгоджуються з самим виробником громадського транспорту. Цей процес може затягуватись на довгий час, оскільки замовнику може просто не сподобатися сам дизайн сидінь.
Іноді виробники громадського транспорту замовляють виробнику тканин нанесення на оббивку крісел якихось особливих малюнків, логотипів тощо. позначень розроблених власними дизайнерами.
Щоправда, в більшості випадків, сам дизайн крісел в громадському транспорті все одно залишає бажати кращого: зробити гарні сидіння в поєднанні з вимогами щодо вартості, міцності, безпеки і практичності практично неможливо.
Причина № 3: Мода непостійна
На диво багатьох, використовувані при обробці салону тканини в громадському транспорті сьогодні також схильні до моди. Зрештою виходить, що всі використовувані в автотранспорті тканини, як і будь-який товар, слідують на даний момент загальним тенденціям моди, як і всі навколо нас з вами.
А тому дизайнери по тканинах змушені постійно вигадувати нові зразки оздоблення, шукати нову текстуру та малюнки для них, щоб сучасний громадський транспорт усередині виглядав більш-менш прийнятно.
Так, ніхто і не заперечує, що дизайн крісел у сучасних автобусах, метро, тролейбусах, електричках і трамваях виглядає дуже дешево і некрасиво. Але, треба погодитися і з тим, що все одно ця тканина виглядає сьогодні в наш час досить непогано і сучасно.
Згадайте друзі (хто пам'ятає) обробку тих самих сидінь автобусів, електричок, тролейбусів, трамваїв та іншого громадського транспорту у 80-х та 90-х роках. Їхній зовнішній вигляд навіть у ті роки залишав бажати кращого. Сьогодні ж, незважаючи на простоту дизайну самих крісел у громадському транспорті, він ні в кого вже не викликає огиди.
Нове оздоблення сидінь у громадському транспорті почало з'являтися у 90-х роках. Саме в ті ж роки виробники громадського транспорту вирішили для себе, що настав час слідувати модним тенденціям у світовій автопромисловості. Зрештою зовнішній вигляд оббивки сидінь громадського транспорту почав змінюватися на краще. Особливо це було помітно у зарубіжних країнах. У нас дизайн крісел всього громадського транспорту поки що не дотягує до рівня транспорту в країнах Європи. Проте, в наявності видно великий прогрес. Сьогодні та ж оббивка салону автобусів, тролейбусів, трамваїв, електричок та вагонів метро не виглядає такою нудною, як вона була в 90-ті роки.
І це справді не може не тішити. Особливо тих, хто щодня користується послугами громадського транспорту.
Крім усього, сучасні тканини для сидінь у громадському транспорті стали набагато міцнішими та безпечнішими. У результаті ми з вами можемо тепер менше бачити пошкоджень та рваних сидінь.
До речі, більшу частину часу, коли ми їдемо з вами в громадському транспорті, ми не звертаємо жодної уваги на сидіння і взагалі не помічаємо на них негарну оббивну тканину, нам з вами не до цього. Але на підсвідомому рівні ця оббивка внутрішнього інтер'єру громадського транспорту, безумовно, створює певні враження та впливає на наші відчуття під час таких поїздок.
Так, з цим сьогодні не посперечаєшся, сучасна оббивка сидінь в автобусах, у вагонах метро та в іншому автотранспорті досить проста, але вона тим часом уже не дратує так наше з вами око, як це було колись. Саме тому ми з вами і не замислюємося про простий зовнішній вигляд цих сидінь. Якби ці сидіння виглядали як у 80-х або 90-х роках, то ми свідомо чи мимоволі загострювали б з вами свою увагу на них і негативно сприймали б такий жахливий та несучасний дизайн.
Так що можна підвести друзі підсумок, цей на вигляд простий і дешевий матеріал, що використовується сьогодні для оббивки сидінь у громадському транспорті, насправді є цілком технологічним і прийнятним у наші дні. Це насамперед заслуга тих самих дизайнерів та самих проектувальників сидінь.